blog

Czy prowadzenie bloga pozwala na sensowne zarobki?

Prowadzenie bloga czy też swojej własnej strony internetowej, na której regularnie będziemy zamieszczać jakieś treści stało się czymś bardzo modnym. W taki sposób można dzielić się swoimi zainteresowaniami z innymi, a z czasem przykłady różnych innych bloggerów pokazują, że może to też stanowić sensowne źródło dochodów. To, co jednak zawsze warto jest mieć na względzie to fakt, że prowadzenie bloga czy też swojej strony wcale nie jest taką łatwą sprawą i wymaga wiele pracy. Dodatkowo, aby użytkownicy mogli dowiedzieć się o takiej stronie- trzeba ją w odpowiedni sposób reklamować. Jak to robić i jak uczynić z prowadzenia bloga sposób na zarabianie? Niejeden freelancer chciałby to wiedzieć.

Wybór określonej tematyki i systematyczność działań

Na samym początku, kiedy dopiero rozpoczynamy prowadzenie strony, trzeba w pewien sposób określić, jaki mamy pomysł na siebie. Bardzo wiele osób zakłada blogi jako miejsce, w którym mogą dzielić się z innymi swoimi pasjami oraz zainteresowaniami. Zdecydowanie łatwiej prowadzi się stronę, na której dodawanie treści jest niewymuszone, gdyż stanowi przedmiot naszych zainteresowań. Chcąc więc posiadać własnego bloga, warto zastanowić się, co tak naprawdę nas interesuje i w jakiej branży chcielibyśmy się obracać. Może to być blog o stylach życia, blog o modzie, roślinach i ogrodach, blog o sporcie lub o zdrowym sposobie odżywiania się. Bardzo ważne jednak, aby taka strona była „o czymś”, a tym samym mogła trafiać do konkretnej grupy odbiorców. Kolejną ważną rzeczą jest to, aby wszystkie działania były przemyślane i systematyczne. Przede wszystkim odnosi się to do pewnej regularności publikowania wpisów. O przecież łatwo zapomnieć o stronie, na której raz wpisy się pojawiają, a raz nie lub też o blogu, na którym ktoś publikuje coś raz na dwa miesiące. W pewnym momencie trzeba zdać sobie sprawę z tego, że odbiorcy mogą na te treści czekać, a my jako twórcy- nie możemy ich zawieść.

Jak zdobywać popularność?

Robiąc to na piechotę po prostu odwiedzamy inne blogi lub strony- na przykład z danej tematyki- i zaczynamy tam komentować lub nawiązywać jakąś interakcję z innymi twórcami. Tym samym powoli, ale systematycznie ruch na naszym blogu może się zwiększyć. Możliwe jest też prowadzenie kampanii Google Ads, czyli reklamowanie bloga na zdefiniowane słowa kluczowe. Ta forma reklamy jest rozliczana za konkretne kliknięcia i nie zapłacimy za taką reklamę w danym miesiącu ani grosza więcej niż to, co sami wpłacimy do budżetu takiej kampanii. Można więc w bardzo szybki i prosty sposób włączyć taką kampanię dla bloga, aby przekonać się, jak taka reklama wpłynie na statystyki odwiedzin realnych użytkowników na stronie. Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem. Alternatywną formą reklamy jest z kolei pozycjonowanie strony, które jednak najmocniej ma sens, kiedy strona posiada własną domenę. W przypadku tej usługi trzeba jednak już zdecydować się na bardziej długofalową współpracę z daną agencją reklamową. Sama kampania- tak jak i w przypadku kampanii Google Ads- również opiera się o konkretne, wybrane słowa kluczowe.