klawiatura social media

Social media praca – na czym polega?

Social media- tym również można zajmować się zawodowo

Osoba, która każdego dnia w swojej pracy zajmuje się mediami społecznościowymi może się poszczycić takim zawodem, który nie tylko jest ciekawy, ale też który daje ogromne możliwości rozwoju. To zawód stosunkowo nowy, ale też nie każdy traktuje go poważnie. Często odpowiadając na pytanie o to, czym zajmuje się taka osoba w swojej pracy może usłyszeć komentarz, że jest to praca jak marzenie- cały dzień można „siedzieć na Facebooku” i jeszcze otrzymywać za to wynagrodzenie. Jednakże, praca social media menadżera nie do końca wygląda tak, jak postrzega się ją stereotypowo. Wymaga ona wiedzy, konsekwencji, umiejętności prowadzenia kampanii reklamowych oraz pewnej konsekwencji i systematyczności w podejmowanych działaniach.

Praca w social media- na czym polega obsługa mediów społecznościowych?

Oczywiście, w praktyce często sprowadza się to do częstego postowania na założonych profilach firmy na takich portalach jak Facebook, Instagram czy Twitter. Dlatego też do tego zadania idealnie nadają się osoby, które lubią się publicznie wypowiadać i nawiązywać kontakt z innymi. To także praca dla osób kreatywnych, które będą zamieszczały faktycznie ciekawe i wartościowe treści, które zwrócą uwagę odbiorców, sprawią, że zainteresują się oni profilem, a może nawet zaangażują się w dyskusję. Można powiedzieć, że tak wygląda praca osoby zatrudnionej w social media w największym uproszczeniu, patrząc na codzienne zadania, jakie wykonuje. Aby uatrakcyjnić dodawane posty, często trzeba wykazać się umiejętnością fotografowania, obróbki graficznej dodawanych materiałów lub też umiejętnością tworzenia wysokiej jakości treści. W pewien sposób trzeba też umieć radzić sobie z hejterami, których obecnie nie brakuje.

A jak to wygląda z szerszej perspektywy?

Szerszej perspektywy być może nie widać w codziennych czynnościach, ale równie ważne jest zaprojektowanie takiej kampanii, czyli określenie jej parametrów, tego, co będziemy chcieli osiągnąć podczas jej wdrażania, do kogo ją adresujemy i w jaki sposób ma wpływać na wizerunek naszej firmy. Kampania w social media jest kampanią reklamową bądź też sprzedażową- to nie tylko zamieszczanie „jakichś tam postów”, ale takie kreowanie wizerunku w mediach społecznościowych, które faktycznie będzie mogło przełożyć się na konkretne zyski. Aby stworzyć i zaprojektować dobrą kampanię w social mediach, należy poznać odbiorców, a więc wykorzystać to, co daje nam analityka internetowa. Trzeba umieć organizować i zarządzać, aby potem móc zrealizować założenia kampanii oraz dotrzymać terminów, jakie określone zostaną w harmonogramie. W końcu- trzeba być elastycznym, ciągle być na bieżąco, komentować, to co dzieje się w branży, informować i edukować, a to wszystko wymaga ciągłej, nieustannej pracy i czujności. W końcu, trzeba umieć wykorzystać swoje zdolności interpersonalne, zachęcać użytkowników do wypowiadania się i do udziału w organizowanych konkursach. Jak widać- praca ta może być szalenie ciekawa, jednocześnie będąc szalenie wymagającą.